Veelgestelde vragen

Wij hebben voor u de veel gestelde vragen hieronder uitgewerkt. Staat uw vraag er niet tussen? Mailt u deze dan naar info@stichtingschool.nl
Wat is openbaar onderwijs?
Openbaar onderwijs is toegankelijk voor alle kinderen zonder onderscheid van godsdienst of levensbeschouwing en wordt gegeven met eerbiediging van ieders godsdienst of levensbeschouwing. Het openbaar onderwijs draagt bij aan de ontwikkeling van de leerlingen met aandacht voor de godsdienstige, levensbeschouwelijke en maatschappelijke waarden zoals die leven in de Nederlandse samenleving en met onderkenning van de betekenis van de verscheidenheid van die waarden. Er wordt actief aandacht besteed aan de overeenkomsten en verschillen tussen kinderen, zonder voorkeur voor één bepaalde opvatting.
Ik heb een klacht. Wat moet ik doen?
Hoewel wij ons best doen om het leerlingen, ouders en andere belanghebbenden tevreden te houden, kan het toch voorkomen dat u het niet eens bent met ons. Heeft dit  betrekking op één van onze scholen, probeert u er dan eerst uit te komen met de school zelf. Lukt dit niet en wilt u een formele klacht indienen, volgt u dan onze klachtenregeling. Deze vindt u op de website bij 'Over SchOOL - Belangrijke documenten'. Het emailadres voor klachten is: klachten@stichtingschool.nl.
Welke school past bij mijn kind?
Wordt uw kind (binnenkort) 4 jaar? Of staat u op het punt binnenkort te verhuizen naar Lelystad?Zoekt u een basisschool? En wilt u weten of één van onze scholen past bij uw kind(eren)? Op de pagina met onze scholen vindt u een totaaloverzicht en kunt u doorklikken naar de schoolwebsites, zodat u zich kunt oriënteren en contact kunt opnemen met de school/scholen van uw interesse. Mocht er geen passende match zijn, dan kan deze school vanuit de zorgplicht helpen met uw zoektocht.

Wij hanteren bij inschrijving het aanname protocol zoals staat beschreven in de schoolgids van de betreffende school.
Ik wil graag in het primair onderwijs werken. Wat moet ik doen?
Naast een positieve motivatie om te werken in het primair onderwijs, is het belangrijk dat je voldoet of gaat voldoen aan de voorwaarden voor de betreffende functie. Ben je al in opleiding óf heb je je opleiding afgerond, solliciteer dan bij ons! Dat kan hier.

Meer informatie over de manier waarop je leraar wordt, vind je op https://ruimbaanvoorpo.nl/.
Ik wil graag bij jullie werken. Welke school past bij mij?
Op de pagina Werken bij vind je onze actuele vacatures en de contactgegevens voor een open sollicitatie. Om de betreffende scholen beter te leren kennen, kun je hun websites bezoeken en meer te weten komen. Het totaaloverzicht met onze scholen vind je hier.

Voorbereid op de wereld van morgen